Onze activiteiten als expediteur zijn divers en afgestemd op de wensen van de klant.

Een opsomming van de activiteiten:
• Zeevracht wereldwijd voor volle containers én deelladingen;
• Zeevracht wereldwijd voor geconditioneerde ladingen in containers;
• Groupage containers naar focus bestemmingen in Afrika en de Caribbean;
• Buitenmaatse ladingen op of in containers (Out-of-Gauge);
• Stukgoed (Breakbulk) per containerschip óf stukgoedschip;
• Projecten;
• Afhandeling van douaneaangiftes;
• Op- en overslag;
• Wegtransport;
• Transportverzekeringen;
• Gasmetingen, ontgassen of fumigeren;
• Wegen van containers ten behoeve van de IMO SOLAS VGM regelgeving.

Onze focus ligt daarnaast op export vanuit de Benelux naar het continent Afrika en de Caribbean, waar wij ook zelf groupage containers samenstellen.

Wij kunnen export containers (FCL) of deelladingen (LCL) wereldwijd verschepen en elke import container of deellading afhandelen vanuit welk vaargebied dan ook. Dit geldt voor lading welke bijvoorbeeld bij de verkoper in het buitenland moet worden afgehaald en over zee vervoert moet worden, maar ook voor lading welke al door de verscheper tot aan de haven van bijvoorbeeld Rotterdam wordt geleverd en u alleen het laatste stukje moet regelen. Andersom uiteraard ook.

Geconditioneerde ladingen, van bevroren vis tot en met bloembollen en planten, kunnen wij tevens verzorgen. Ons netwerk biedt diverse mogelijkheden om de juiste match te maken met uw wensen, of het nu gaat om de laagste prijs, een snelle transittijd of een reefer container met geavanceerde opties qua instellingen van de temperatuur en atmosfeer.

Deelladingen verschepen wij wereldwijd, echter op diverse bestemmingen op onze core trades stellen wij, naar gelang het lading aanbod, zelf geconsolideerde containers samen.

Lading welke niet op of in standaard container past, hebben wij de mogelijkheden om hiervoor diverse speciale containers te gebruiken, zoals Open Top containers of Flat Racks. Wanneer ook daar de lading niet in past, kunnen wij lading verschepen als breakbulk op een containerschip of “ouderwets” als stukgoed. Door eigen ervaring met dergelijke lading aan ‘de andere kant van de boeking’, dus aan de kant van de reder én stuwadoor, kunnen wij nog beter adviseren over de keuze van het type transport, om een goede afweging te maken tussen de kosten en de praktische kant.

Tevens zijn wij thuis in kleine en grote projecten, dit zijn bijvoorbeeld ontwikkelingsprojecten waarbij net even wat meer hulp nodig is in het logistieke proces, maar ook bij complexere industriële projecten waarbij de lading vanaf diverse locaties ter wereld naar één locatie gebracht moet worden via diverse modaliteiten, zijn geen probleem.

Offerte opvragen

Verhuizenoverzee.nl

Verhuizenoverzee.nl is een handelsnaam van MCM Shipping.

Gaat u emigreren naar het buitenland of komt u juist weer terug naar Nederland?

Internationale verhuizingen buiten Europa gaan vrijwel altijd over zee en nemen soms een aantal weken in beslag. Het vervoer over zee heeft met andere condities te maken dan per vrachtwagen, met name het bewegen van het schip en het behandelen van de container kunnen invloed hebben op de inhoud van de container wanneer deze niet goed beladen is.

Er zijn vele internationale verhuizers welke internationale verhuizingen van A tot Z kunnen regelen, maar dat is vaak erg prijzig. Een groot deel van de kosten zit in de arbeid van het in- en verpakken, het sjouwen uit uw woning en de belading van de container. Op de plaats van bestemming krijgt u dit nogmaals, maar dan omgedraaid.

Wij kunnen u een aantal op maat gemaakte opties aanbieden waardoor u zelf kunt bepalen wat u zelf en wat u voor u laat doen. Hiermee heeft u meer grip op de kosten. Vraag ons naar de mogelijkheden.

Offerte opvragen

Wij verschepen niet alleen containers, maar hebben ook de kennis en het netwerk om grotere ladingen te verschepen met niet-containerschepen. Dit kan per stukgoedschip, koelschip of bulkschepen. Dit kunnen ladingen zijn welke niet op- of in een container passen of grotere projecten waarbij het interessant is een deel of zelfs het gehele schip te huren welke direct naar de haven van bestemming vaart. Dit is ook een optie voor ladingen welke gevoelig zijn voor vele laad- en loshandelingen en beter niet diverse malen overgeslagen moeten worden bij transport met een containerschip. De stukgoedschepen hebben vaak ook eigen kranen die de lading zelf kunnen laden en/of lossen en daardoor niet afhankelijk zijn van walkranen.

Partijen bulk ladingen (zoals cacao, graan, soya of andere grondstoffen) kunnen wij ook verschepen evenals het verzorgen van overslag vanuit of naar binnenvaartschepen, kustvaarders of containers zodat de lading verdeeld kan worden van diverse verschepers of naar diverse ontvangers.

Voor elk type lading en bestemming hebben wij het netwerk om de juiste reder te kiezen.

Douane afhandeling

De douane afhandeling kunnen wij ook regelen. Denk hierbij aan import- en exportaangiftes en fiscale vertegenwoordiging. Ook voor particuliere verschepingen kunnen wij de import- en exportaangiftes doen, inclusief verhuizingen.

Waivers

Voor vele Afrikaanse landen is het verplicht voor vertrek van de goederen uit het land van herkomst, een waiver te hebben. Op deze manier kunnen de autoriteiten al tijdig beschikken over informatie welke lading het land gaat binnenkomen. Een waiver wordt ook wel (Electronic) Cargo Tracking Note ([E]CTN) genoemd of in de Franstalige landen Bordereau de Suivi des Cargaisons of Bordereau Electronique de Suivi des Cargaisons (BSC of BESC). Benamingen zoals CNCA, CEE, FERI en BIETC komen ook voor. Wij kunnen waivers, wanneer verplicht, voor u aanvragen.

Op- en overslag

Wij maken gebruik van een gerenommeerde (douane)loods waar wij naast onze eigen geconsolideerde containers, ook uw containers kunnen laden of lossen, als overslagpunt wanneer u zelf niet beschikt over voldoende opslagruimte.

Multimodaal

Het vervoer van containers, stukgoed deelladingen over de weg, spoor of over de binnenwateren kunnen wij tevens voor u verzorgen. Beïnvloeding van oorzaken van buitenaf, zoals vertraging op het wegennet of op een terminal, hebben wij niet altijd in de hand, maar bij vertraging houden wij u op de hoogte.

Goederentransportverzekeringen

Vervoerders zijn beperkt aansprakelijk en standaard zijn uw goederen bij transport niet automatisch verzekerd. Vervoerders hebben weliswaar een aansprakelijkheidsverzekering, echter keert deze alleen uit wanneer de vervoerder ook daadwerkelijk aansprakelijk is. Daar komt bij dat een verzekering dan een gelimiteerde schadevergoeding uitkeert per kilo of collo, wat vrijwel nooit de waarde van de goederen dekt.

Om te voorkomen dat uw goederen onverhoopt schade oplopen en de vervoerder zich beroept op de beperkte aansprakelijkheid, raden wij in bepaalde situaties een goederentransportverzekering aan. Het is verstandig de verzekering af te stemmen op de gehanteerde Incoterms. Wij bespreken met u de risico’s en adviseren wij u in de keuze om, en zo ja, welke verzekering af te sluiten.

Gasmetingen en ontgassen

Steeds meer wordt er gebruik gemaakt van bepaalde middelen ter bestrijding van ongedierte in de lading. Diverse middelen zijn inmiddels bij wet verboden, zoals methylbromide, echter zijn er nog vele andere middelen in gebruik. Een verhoogde concentratie van gas of juist het gebrek aan voldoende zuurstof hoeft niet veroorzaakt te worden door een dergelijk bestrijdingsmiddel, maar kan ook heel eenvoudig ontstaan door nieuwe producten, denk maar aan lijmlucht of rubber. De veiligheid van uw medewerkers staat voorop en worden is steeds meer gasmetingen uitgevoerd alvorens de container wordt geopend. Bij een fysieke controle van de douane bij opening van de container is dit zelfs verplicht. De controle kan zowel in de Rotterdamse haven als op uw locatie.

Wegen van containers

Sinds 1 juli 2016 is de nieuwe IMO SOLAS VGM regelgeving in werking getreden. In het kort komt het erop neer dat elke container welke aan boord van een zeeschip geladen wordt, daarvoor gewogen moet zijn of dat de samenstelling en weging van de lading door een ISO of AEO gecertificeerd bedrijf is geverifieerd.

Achtergrond is diverse incidenten met, voornamelijk kleinere, containerschepen waarbij een opeenstapeling van incorrecte gewichtsopgaven, hebben geresulteerd in het omvallen van stapels containers aan dek tijdens slecht weer, tot aan het kapseizen van een heel schip. De nieuwe regelgeving legt banden aan deze incorrecte opgaven en is primair bedoeld ter verbetering van de veiligheid van schepen, haar bemanning en lading.

De verscheper genoemd op de Bill of Lading is verantwoordelijk voor het verifiëren van het gewicht. Veelal zijn bedrijven niet ISO of AEO gecertificeerd en is het wegen van de container na belading de enige en meest betrouwbare methode om te voldoen aan deze regelgeving. Zonder tijdig “VGM-certificaat” mag de container niet verscheept worden. Door rederijen worden geen uitzonderingen gemaakt. Containers kunnen onderweg van de exporteur naar de haven worden gewogen. Wij dragen zorg voor het opgeven van de VGM details aan de reder.